Press "Enter" to skip to content

POREDILI ZELENSKOG SA ALIJA IZETBEGOVIĆEM: “MUSLIMANI SAMI SEBE UBIJALI. TO ISTO SADA RADE I UKRAJINCI”

Iako je Evropska unija poduzela do sada nezabilježen potez, zabranila emitiranje vijesti medijske propagandne mašinerije pod kontrolom Kremlja, Sputnik Srbija na Balkanu nastavlja sa sijanjem laži o “ruskoj opravdanosti vojnih operacija”.

Sputnik Srbija i zvanično je označen kao medij “koji sarađuje sa Vladom Rusije”. Monstruozne laži iznose se u tekstovima, a po uzoru na one iz vremena Slobodana Miloševića, kada je opravdavao agresiju na nezavisnu i međunarodno priznatu državu Republiku Bosnu i Hercegovinu.
U tekstu “Grad talaca: Režiraju li Ukrajinci u Kijevu – novo Sarajevo?”, predsjednika Ukrajine Volodimira Zelenskog vide kao predsjednika RBiH Aliju Izetbegovića.

Iako je cijeli svijet “vojnu operaciju” predsjednika Rusije Vladimira Putina jasno definirao kao agresiju na Ukrajinu, ovaj medij to vidi kao “žrtvovanje ukrajinskog naroda”.
Da je politički Kijev spreman da brutalno žrtvuje sopstveno stanovništvo kao poželjnu kolateralnu štetu u eventualnim uličnim borbama sa ruskom vojskom postalo je jasno kada je Zelenski zatvorio gradove, a vojne jedinice ukrajinske vojske rasporedio po stambenim kvartovima. Uporedna analiza ratnih dešavanja u Kijevu i onih u Sarajevu devedesetih godina pokazuje da je riječ o istom modelu. Zelenski je kao što je to svojevremeno uradio i Alija Izetbegović zatvorio gradove, podijelio oružje i od građana zatražio da bacaju molotovljeve koktele na ruske tenkove. Civil sa kalašnjikovim je legitimna meta, ali u slučaju Srbije, Tribunal nije uvažio tu činjenicu regulisanu međunarodnim pravom. Sve što je tamo rečeno padalo je na gluhe uši – navodi se u tekstu u kojem je sagovornik i Branko Lukić, advokat osuđenog ratnog zločinca Ratka Mladića.
Ponovo se plasiraju laži kako su “muslimani sami sebe ubijali, sami sebi postavljali mine na Markalama”. To isto sada rade o Ukrajinci.

Očekivano, mediji u Srbiji, a posebno u bh. entitetu Republika Srpska odmah su prenijeli tekst čime doprinose širenju ruske propagande protiv NATO-a i Zapada i širenju dezinformacija.
NATO je u posljednjih nekoliko dana ojačao svoje borbene efektive u Bosni i Hercegovini, čemu u prilog ide i činjenica da se u posljednjih nekoliko dana intenziviralo djelovanje američke vojno-transportne i izviđačke avijacije nad teritorijom BiH. Pored navedenog, registrovani su svakodnevni provokativni pokreti kopnenih snaga NATO-a, prije svega na području Republike Srpske, što zvaničnici Alijanse pravdaju “redovnim aktivnostima”. Međutim, kako ekskluzivno saznaje IN4S, pravi razlog ovakvih taktičkih razmještanja i sveukupnih aktivnosti NATO su navodne pripremne radnje za protivpravno lišenje slobode Milorada Dodika, člana Predsjedništva BiH.

Navedena otmica bi se realizovala prepadnom akcijom kopnenih snaga NATO-a uz helikoptersku podršku, nakon čega bi se Dodik avionskim letom Alijanse nasilnim putem prebacio u neku od trećih zemalja. Formalni razlog bi bio sadržan u činjenici što Dodik nije osudio “specijalnu vojnu operaciju i denacifikaciju u Ukrajini”, ili pak kroz fingirane sudske procese zbog navodne korupcije. U svakom slučaju, povod bi bio trivijalnog, a akcija izuzetno nasilnog karaktera – navodi se između ostalog u ekskluzivi ovog proruskog portala.

Još 2019. godine, Američka ambasada u Podgorici označila je in4s, te Sputnik i Borbu kao proruske medije koji rade po direktnim nalozima koji dolaze iz Kremlja. Među proruske medije u Crnoj Gori spadaju i Sedmica.me, Princip.me, Srpska TV i Srpske novine.
Među manje poznatim su Vostok.rs, Fakti.rs, Kremlin.rs, Veseljenska.net, News Front.info, Nacional.rs, Srbin.info, Nova srpska politička misao (nspm.rs), Fond strateške kulture (fsksrb.ru), Pečat.co.rs, Novi Standard.rs, SRBski FBReporter (facebookreporter.org), Vidovdan.org, Geopolitika.rs, CEOPOM Istina.rs, Infoport.co, Intermagazin.rs, Pravda.rs, Oslobođenje.rs, Kosmopol.rs.

Rossiyskaya Gazeta, moskovska novina, pod nazivom Ruska reč štampa se u Beogradu. Tačnije, štampaju je pod tim imenom dnevne novine Politika i magazin Nedeljnik. U Crnoj Gori ju štampa crnogorski dnevni list Dan. Među takvim portalima su nekadašnji Ujedinjenje.com, a koji se sada zove Srpskoujedinjenje.com.

Jedno od istraživanja Fondacije za odbranu demokratije sa sjedištem u SAD-u, koje se bavilo ruskim informativnim aktivnostima na Zapadnom Balkanu, kaže da su Rusi očigledno prepoznali priliku, te pokrenuli medije na srpskom jeziku iz operativnog centra u Beogradu. Sadržaje iz izvora poput novinskih agencija Sputnjik i Russia Beyond Headlines skoro svakodnevno prenose vodeći srpski, crnogorski, ali i mediji u bh. entitetu Republika Srpska.

– Ton je izrazito anti-NATO i anti-EU. Također, istinitost je često, u najboljem slučaju, sumnjive prirode – stoji u ovom izvještaju.

Atlantska inicijativa, nevladina organizacija iz Sarajeva, objavila je analizu o proruskoj propagandi u Srbiji.

Naslovnice glavnih srbijanskih dnevnih novina u posljednjih mjesec dana obilovale su proruskom propagandom. O Ukrajini se izvještavalo kao gubitničkoj u ratu, žrtve su potpuno ignorisane, a Ukrajinci su predstavljani kao neonacisti.

O ruskoj propagandnoj mašineriji nedavno je pred Evropskim parlamentom govorio i visoki predstavnik za vanjske poslove i sigurnosnu politiku Josep Borrell.
– Kremlj i njegovi mediji sistemski lažu o vojnoj situaciji, stradanjima ukrajinskog stanovništva. Sistemski tvrde da ukrajinske vlasti bombardiraju vlastite građane i provociraju nuklearne incidente kako bi okrivile Rusiju. Još jedna od stvari o kojoj građani Rusije slušaju u državnim medijima je navodna “rusofobija” – kazao je visoki predstavnik.

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.